Bilety sprzedają się w tysiącach. Pociągi do Łodzi jeżdżą pełne

0

Po 12 latach przerwy wróciły do rozkładów jazdy pociągi pasażerskie na linii kolejowej nr 25 Skarżysko — Łódź. W pierwszym tygodniu funkcjonowania połączenia skorzystało z nich aż 7 tys. podróżnych — poinformował marszałek województwa świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski.

Powrót połączeń wywołał widoczną falę ekscytacji nie tylko wśród fanów kolei. Pomimo że pierwszy pociąg ruszył w trasę o wczesnej godzinie (4:53), to na skarżyskim peronie wsiadło do niego wielu chętnych.  Entuzjazm dało się odczuć już na kilka dni przed premierowym przejazdem zaplanowanym na 12 grudnia 2021 r. Głównie świętowali mieszkańcy powiatu koneckiego. W internecie na portalach społecznościowych i forach pojawiło się wiele pozytywnych komentarzy i wpisów. Choć nie zabrakło też krytycznych wypowiedzi wieszczących, że wagony będą woziły powietrze. Jednak statystyki nie potwierdziły czarnowidztwa krytyków. Marszałek województwa świętokrzyskiego poinformował, że pierwsze badania obłożenia przeprowadzone przez POLREGIO, wykazało, że w pierwszym tygodniu skorzystało z połączenia blisko 7 tys. podróżnych. Natomiast w okresie 3 tygodni, od 12 do 31 grudnia 2021 skorzystało z tej trasy 13 tys. pasażerów. Z czego na samym odcinku Skarżysko-Opoczno zanotowano 4 tys. sprzedanych biletów. W opinii Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego to dobrze rokuje na przyszłość. Po przeliczeniu obłożenia są to proporcjonalnie dużo lepsze wyniki niż uruchamiane przez marszałka województwa weekendowe połączenia na linii nr 73 do Buska-Zdroju.

Koszty finansowe przywracanych połączeń transportowych są niczym przy kosztach społecznych wykluczenia komunikacyjnego, które ponosiły całe społeczności Polaków żyjących na terenach pozbawionych transportu publicznego – stwierdził marszałek Andrzej Bętkowski na swoim koncie na Facebooku.  Wykluczenie komunikacyjne mniejszych miejscowości tej części województwa świętokrzyskiego dało się we znaki głównie w powiecie koneckimi i skarżyskim.  Pociągi na tej trasie zostały zlikwidowane w 2009 roku przez Zarząd Województwa Świętokrzyskiego, za czasów gdy w sejmiku województwa rządziła koalicji PO-PSL. Na wolnym rynku nie pozostała jednak próżnia. Na tej decyzji skorzystali busiarze, którzy wzdłuż drogi krajowej nr 42 rozwinęli swoje biznesy. Gdy padły połączenia kolejowe oraz skarżyski MKS przestał wysyłać swoje pojazdy poza granice miasta, mieszkańcy kolejnych miejscowości w stronę województwa łódzkiego narzekali na biletów dyktowane przez właścicieli firm przewozowych. Ponadto wielokrotnie żartowano, że w weekendy i święta tylko wróżbita może przewidzieć czy bus przyjedzie i zatrzyma się na przystanku w mniejszych miejscowościach.

Roczny koszt przywróconych połączeń do Łodzi to 4 miliony złotych. Zapłacą samorządy województwa łódzkiego i świętokrzyskiego na mocy podpisanego porozumienia. Na trasie zostały też wyremontowane  perony kolejowe na 18 stacjach. Był to koszt ponad 28 mln zł, który poniosły Polskie Linie Kolejowe. Kupując bilet można skorzystać z promocji „Bilet Świętokrzyski” oraz „Bilet Dobrych Relacji”. Cena ze Skarżyska do Końskich to 6,10 zł, a ze Skarżyska do Łodzi to 25,00 zł. Oferta wygląda atrakcyjnie w porównaniu z innymi przewoźnikami. Komfort i czas przejazdu też odgrywa ważną rolę. Można więc zakładać, że wagony w kierunku Łodzi nie będą kursować wożąc jedynie powietrze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj